Pages

Thursday, November 25, 2010

Penangan Upin & Ipin

Salam semua..

Semalam mcm biasa ayah dah janji kat Tisya nk bwk Tisya p pasar malam.. Jalan-jalan.. Putri ayah sorang tu memang ske jalan-jalan.. Tisya klu dh petang tau jer.. Nak suruh ayah dukung = Jalan.. Hehe.. Sampaikan dengan ibu pun Tisya xmau.. siap tarik kolar baju ayah lagi.. Pandai sungguh anak ibu sorang tu..

Ble sampai je kat pasar mlm.. Tibe-tibe Tisya yang didukung dek ayah meronta-ronta.. Apesal plak la putri ibu sorang ni.. Ibu cube tgk sekeliling.. Kot-kot ader perkara yang mengganggu dia.. Di sayup kejauhan.. ibu ternampak sorang mamat dok pegang sejambak belon yang terapung-apung di udara.. cee wah..

Rupa-rupanya Tisya nak belon tu.. Yang lebih menariknya lagi.. Belon itu adalah Upin & Ipin.. Patut lah Tisya meronta-ronta camtu.. Tisya baru 10 bulan.. Tapi Tisya sangat pandai tengok kartun Upin & Ipin kat TV9.. Itu sebab la agaknya Tisya nk sgt belon Upin & Ipin tu.. ^_^

Pastu kul 3 Pagi tadi Tisya jaga.. Ibu tersedar sebab dengar Tisya cam bersembang.. Tisya sembang ngan Upin si belon dia rupanya.. Ibu pun cepat-cepat berlakon tido.. Klu dia tau ibu bangun.. Abis la.. Sampai ke pagi la jawabnya.. Huhu..



 

4 comments:

III bDkNaKaL III said...

bdk² mmg suke upin ipin kn?comeyylll....

bunga_ros said...

tu la psl Aina.. Aku xsangka anak ku yang sekecil tu pun ske kan nya..

Ibu_Niyaz said...

aduhai kak
penangan upin ipin ni mmg sgt kuat
anak sy bolh dok diam tak gerak g mn bila tgk upin ipin
menan lain dia x peduli bila ada ptung upin dia
smpai nk nsaik itm idung upin kn isap ngn dia

bunga_ros said...

ibu_Niyaz~ Hehe.. tu la kan.. Mujur Upin&Ipin tu byk nilai moral baik yg bleh anak kita contohi..