Pages

Thursday, December 2, 2010

Korang Nak Tak??

Salam Semua & X-specially tuk MamaTisya,


    Eskrem.. Nape aku ske eskrem..?! Ais krim.. ?! yang penting ader bunyik cream kan..Hehe.. sebab itu lah yang menjadi kan mende alah ni nyum-nyum..!! Sebenarnya aku ni bukan lah pencinta ais krim satu masa dulu.. (Masa sek dolu-dolu). Walaupun pada kebiasaan nya ais krim ni adalah makanan kesukaan bebudak.. Skrg dh xbudak lagik.. Mak budak pun ske aper.. kan..?!

     Alkisah nya aku mempunyai seorang sahabat yang sangat gemo beno makan ais krim.. Di sebabkan tahap kegemaran dia yang melampau tu, aku yang tak bersalah ni pun terpaksa teman dia makan ais krim gak. Tuk pengetahuan korang dan X-specially MamaTisya, sahabat aku ni xberapa chat sebenarnya. Dia dinasihatkan oleh DR. supaya xmkn mende-mende sejuk terutamanya ais krim sebab rahim nya yang bermasalah.

    Sebagai seorang sahabat yang baik.. Hehe.. Baik ke..?! Aku musti kena nasihatkan dia tuk elakkan mende-mende yang boleh membuatkan dia terseksa. Sebabnya tiap kali dia period, musti dia akan betukar menjadi tenggiling.. Tenggiling..?! Bukan la badan dia jadi bersisik cam tenggiling tu.. cuma, sebab nak menahan kesakitan di bahagian perutnya itu, dia terpaksa la meringkut.. Meringkok.. Mengeringkot.. Menggulung.. Alamak ape perkataan yang sesuai yek.. Lebih kurang tenggiling la, apabila ia merasakan bahaya.. ia akan menggulungkan tubuhnya sebagai suatu pertahanan dengan menggunakan sisiknya yang keras.













    Tapi sahabat aku ni memang pencinta ais krim yang tegar.. Jadi dia sanggup menanggung risiko seperti di atas semata-mata untuk merasai nikmat Ais Krim itu. Dan sebab dia lah aku juga telah terjebak sebagai pencinta ais krim.. Dan setiap kali menikmati ais krim, pasti aku akan teringatkan dia..

*p/s ~ Kepada Nor Azlizan binti Alias, aku mohon maaf kerana menyiarkan kisah benar kamu ini. Nanti aku belanja ko Baskin Robin yek.. Hehe..

Luv & Faith



3 comments:

-Sara- said...

ape kate rose belanje sara eskrem? ;)

Ros said...

bleh.. Tggu klu Ros menang yek.. Hehe..

mama tisya said...

good luck